miércoles, diciembre 15, 2010

¿QUIÉN ES EL HOMBRE?

Ego flos del poeta Guido Gezelle

Ik ben een blomme
en bloeie voor uwe oogen,
geweldig zonnelicht,
dat, eeuwig onontaard,
mij, nietig schepselken,
in 't leven wilt gedoogen
en, na dit leven, mij
het eeuwig leven spaart.
 
Ik ben een blomme
en doe des morgens open,
des avonds toe mijn blad,
om beurtelings, nadien,
wanneer gij, zonne, zult,
heropgestaan, mij nopen,
te ontwaken nog eens of
mijn hoofd den slaap te biên.
 
Mijn leven is
uw licht: mijn doen, mijn derven,
mijn'hope, mijn geluk
mijn eenigste en mijn al;
wat kan ik, zonder u,
als eeuwig, eeuwig sterven;
wat heb ik, zonder u,
dat ik beminnen zal?
 
'k Ben ver van u,
ofschoon gij, zoete bronne
van al dat leven is
of immer leven doet,
mij naast van al genaakt
en zendt, o lieve zonne,
tot in mij diepste diep
uw aldoorgaanden gloed.
 
Haalt op, haalt af!...
ontbindt mijn aarsche boeien:
ontwortelt mij, ontdelft
mij...! Henen laat mij,... laat
daar 't altijd zomer is
en zonnelicht mij spoeien
en daar gij, eeuwige, ééne,
alschoone blomme, staat.
 
Laat alles zijn
voorbij, gedaan, verleden,
dat afscheid tussen ons
en diepe kloven spant;
laat morgen, avond, al
dat heenmoet, henentreden,
laat uw oneindig licht
mij zien, in 't Vaderland!
 
Dan zal ik voor...
o neen, niet voor uw oogen
maar naast u, nevens u,
maar in u bloeien zaan;
zoo gij mij, schepselken,
in 't leven wilt gedoogen;
zoo in uw eeuwig licht
me gij laat binnengaan!
 




Como un girasol se abre hacia el sol así es mi vida . Soy una flor que crece y florece para Ti Luz Divina.Tu me das la vida en la tierra y después de esta vida me acercas a La Luz Eterna.( poeta Guido Gezelle)
La vida humana tiene su propia dignidad.Dar a luz es entregar la vida humana a la Luz Divina. Somos pequeños criaturas hijos de la Luz, somos flores que miramos hacia la luz.

2 Comments:

Anonymous Anónimo said...

I used to be able to find good info from your articles.

my website :: htc evo design 4G cena

jueves, mayo 09, 2013 5:42:00 p.m.  
Anonymous Anónimo said...

I'm truly enjoying the design and layout of your website. It's a very easy
on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often.
Did you hire out a designer to create your theme?
Excellent work!

Also visit my webpage: canadiannaturenetwork.ca

viernes, mayo 10, 2013 11:53:00 a.m.  

Publicar un comentario

<< Home